La Plataforma pel Sénia denuncia a la Comissió Europea la indemnització pel projecte Castor



Han presentat avui el seu escrit a la seu de Barcelona de la Comissió Europea.

 

La Plataforma Ciutadana en Defensa de les terres del Sénia ha presentat una denúncia davant la Comissió Europea -seu de Barcelona-, així com també una petició davant el Comitè de Peticions del Parlament Europeu.

Aquesta acció forma part de l’estratègia jurídica que s’està seguint per a l’anul·lació de la indemnització concedida a l’empresa promotora del projecte Castor, ESCAL UGS, presidida per Florentino Pérez.

Després de l’informe crític amb el Banc Europeu d’Inversions (BEI) i la Comissió Europea que el Parlament Europeu va aprovar el passat mes d’abril, la denuncia exigeix tant al BEI com a la Comissió que prenguin mesures al respecte i es responsabilitzin d’haver fet possible aquest projecte a través del refinançament del seu deute el juliol de 2013, l’estiu abans que es produïssin els terratrèmols.

La Plataforma també va redactar una carta oberta al president d’Enagás, Antonio Llardén, per les seves declaracions sobre la possible reobertura de la planta, que actualment està hibernada sota la seva responsabilitat, i a l’espera dels últims estudis que s’estan realitzant als Estats Units, a l’Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT).

A la carta oberta la Plataforma denuncia la posició dominant d’aquest operador i el  procediment pel qual es genera un endeutament encara més gran. Els 1350 milions d’euros de la indemnització que Enagás va avançar, es van demanar a Banco Santander, CaixaBank i Bankia, i es retornaran a 30 anys al 4,2% d’interès, però seran en última instància pagats gràcies a les factures del gas que Enagàs cobrarà a la ciutadania. Enagás no ha compromès en realitat ni un euro: “Ha negociat un deute que repercutirà sobre tercers, però que per a aquesta empresa és neutre. Això és un abús”, ha explicat Cristina Reverter, membre de la Plataforma.

Els (re)pagaments estan previstos per iniciar-se a partir de 2016, tot i que encara no s’ha definit en quines quantitats ni a través de quines partides de la factura -possiblement els peatges- es farà, la qual cosa dificulta l’assenyalament de possibles quantitats a ésser denunciades com a il·legítimes. Una llarga història sobre un projecte imposat i innecessari que encara ha de portar cua.

Contingut relacionat

Busquem tècnica/a en gestió de projectes i incidència en polítiques públiques

MartaPerez

Jornada Internacional #TensemlesXarxes

emma

TURISME; el nou ‘El Dorado’ per als capitals financers internacionals

emma