portada-libro-trampa-global-gas.png

Presentació del llibre “La Trampa Global del Gas – Un Puente al Desastre”


Dijous 5 d'octubre a les 19h a la Sala d'Actes de LaFede.

El gas natural va escalant posicions i guanyant rellevància en l’escenari energètic mundial. Sense deixar enrere el consum del carbó i del petroli, el gas s’ha imposat en la retòrica oficial com el “combustible de transició” i un “pont cap a les energies renovables”. Però els efectes climàtics del gas poden ser encara pitjors que els del petroli i el carbó en el curt termini i la seva extracció afecta greument el medi ambient i a comunitats properes a les explotacions.

El Parany Global del Gas, ofereix informació, referències i dades per construir un relat alternatiu a l’oficial. Fa una lectura crítica de les múltiples dimensions i implicacions de l’aposta pel gas a escala global i, particularment, a la Unió Europea, intentant traduir la complexitat en arguments clars que ajudin al debat, i prestant especial atenció a la influència de la geopolítica i dels interessos econòmic-financers en l’aposta pel gas.

Us convidem a la presentació d’aquest treball, realitzat per Alfons Pérez -investigador de l’ODG enfocat en el mercat global del gas i la geopolítica energètica- i amb col·laboracions d’Anna Pérez, Davide Panadori, Nicola Sherer, Alfred Burballa, Josep Nualart i Raül Sánchez. La presentació comptarà amb lAlba del Campo, periodista i realitzadora del documental #Oligopolyoff i membre de la Transició Energètica de Cadis.

El llibre ve acompanyat d’un Mapa del Gas, realitzat per Raül Sánchez, que ofereix una visió general de les infraestructures de gas existents i previstes, amb el focus a Europa.

Us esperem per un interessant debat el proper dijous 5 d’octubre a les 19h a la Sala d’Actes de LaFede.

I després de la presentació, us convidem a un pica-pica a LaBase Ateneu Cooperatiu (sobre les 21h), acompanyats d’una exposició fotogràfica sobre el Gasoducte MIDCAT, que il·lustra els impactes generats en el territori en el tram construït des de Martorell fins a Hostalric.

El llibre està disponible per a descàrrega i és possible sol·licitar l’enviament gratuït per correu de còpies impreses a través d’aquest formulari.

No hi falteu!

Esdeveniment FB

 

         

Contingut relacionat

El nou marc de governança econòmica europea no dona resposta als reptes de la transició ecològica justa

MartaPerez

Cicle de webinars ODG

Josep

Visita de Moisés Borges, activista del MAB Brasil

emma