Transició verda basada en l’extracció de minerals | Ràdio 4


L’abusiva extracció de minerals com el liti posa en risc els drets humans i ambientals als països llatinoamericans on aquesta pràctica s’està incentivant i afecta directament a la crisi ecològica global sota l’excusa de les necessitats de l’anomenada Transició Verda.

Els membres de l’Observatori pel Deute en la Globalització Josep Naualart i Bruna Cañada han elaborat un informe amb dades recollides sobre el terreny que publiquen com a llibre sota el nom “La Mina, La Fàbrica, La Botiga”. De l’informe s’extreu el greuge que provoca l’extracció de minerals crítics, la seva industrialització i la funció dels mercats basats en la tecnologia.

Periodista: Pilar Sampietro
Imatge: ODG
Data: 20/07/2023
Enllaç: https://www.rtve.es/play/audios/vida-verda/transicio-verda-basada-extraccio-minerals/6937830/

Related posts

Oriol Daviu / Xarxanet / L’ODG i Fotomovimiento preestrenen el documental ‘Free tours, treballar per propines’, que captura la precarietat laboral del capitalisme de plataforma en el sector turístic

emma

Infolibre / Ocho propuestas para que el dinero europeo se invierta en “neutralizar el lobby de las grandes empresas”

MartaPerez

Revista Opcions | El cotxe elèctric no és la solució

anna.celma