Cerquem una persona o equip per a realitzar una avaluació del programa pluriennal atorgat a la convocatòria de subvencions de 2023 de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament. Les propostes es podran lliurar fins al 5 de desembre de 2025.
Títol del projecte: “Garantir és viure. Iniciatives per a les transicions ecosocials i ecofeministes”
Licitant: Observatori del Deute en la Globalització
Cobertura geogràfica: Catalunya
Durada del projecte: 31/03/2024 al 30/09/2025 (18 mesos)
Pressupost del projecte: 385.196,60 €
Perfil avaluador:
L’avaluador o equip avaluador pot estar format per un o un grup d’experts amb els següents perfils i qualificacions. Requisits imprescindibles:
– Experiència demostrable en la realització d’avaluacions en projectes d’educació per al desenvolupament amb perspectiva de gènere
– Experiència demostrable en la realització d’avaluacions de projectes d’educació per al desenvolupament finançats per l’ACCD, així com coneixement de la seva normativa
– Formació professional en seguiment i avaluació de projectes
– Coneixement bàsic sobre les temàtiques del projecte, per exemple, justícia climàtica,ecofeminismes, dret a l’energia i a l’aigua
Es valorarà:
– Coneixements i experiència en gènere i desenvolupament i enfocament de drets humans, ecofeminisme, antiracisme i decolonialitat
– Experiència en gestió de projectes de sensibilització i incidència política
– Experiència de treball amb organitzacions de drets humans
– Qualificació i formació de l’equip de consultors en anàlisi i tècniques quantitatives i qualitatives de dades
– Experiència demostrable i especialització en metodologies participatives
Productes esperats:
a) Proposta Metodològica: El document haurà d’incloure els aspectes metodològics claus de l’avaluació així com la definició de les eines necessàries per a la recollida i anàlisi de les dades. La proposta metodològica contindrà una versió final de les preguntes plantejades, així com dels criteris escollits amb perspectiva de gènere i DDHH.
b) Avaluació Preliminar: document preliminar de l’avaluació que serà objecte de revisió i comentaris per part de les persones de referència de l’ODG i l’ESF (grup avaluador).
c) Informe d’Avaluació final amb resum executiu: document definitiu que ha de respondre a totes les qüestions plantejades per l’avaluació. Aquest informe contindrà: resultats, conclusions, lliçons apreses i recomanacions. L’informe no superarà les 30 pàgines, sense comptar annexos.
d) Publicació d’un informe resum de 15 pagines, amb disseny i maquetació en PDF amb recull de bones pràctiques identificades durant l’execució del projecte.
e) L’organització, planificació i execució d’una sessió de retorn i socialització dels resultats als grups d’interès del projecte.
Calendari d’avaluació
L’avaluació es realitzarà durant un període aproximat de 10 setmanes. Els terminis d’avaluació així com les dates de lliurament dels informes es fixaran en el contracte a signar amb l’assessor avaluador. L’informe final no es lliurarà més enllà del 1 de març de 2026.
Calendari aproximat:
– Preparació administrativa, aproximadament 1 setmana
– Estudi de la documentació, aproximadament 1 setmana.
– Entrevistes, aproximadament 3 setmanes
– Preparació de l’informe, aproximadament 3 setmanes
– Devolució i entrega final, aproximadament 2 setmanes
Pressupost
El pressupost màxim previst per a la realització de l’avaluació és de 14.000,00 € amb tots els impostos vigents inclosos. Aquest import ha de cobrir totes les despeses necessàries per a realitzar l’avaluació i lliurar els productes esperats tal i com es descriuen en l’apartat corresponent: honoraris, desplaçaments, assegurances, dietes, comunicació, material fungible, disseny i maquetació, lloguer de sales, etc.
La retribució pel servei d’avaluació es realitzarà de la manera següent (excepte requeriment i previ acord en altres condicions de la consultora):
─ 40% un cop signat el contracte
─ 30% un cop lliurat l’informe preliminar
─ 30% en finalitzar el procés i lliurament de tots els productes a plena satisfacció
Procediment per a la presentació de candidatures:
Es presentarà una oferta tècnica que inclogui:
─ Una proposta sobre la metodologia i el pla de treball que assumeixi els Termes de Referència (màxim 10 pàgines).
─ Un pressupost detallat per partides de totes les despeses previstes amb els impostos inclosos que corresponguin i desglossats.
─ Un cronograma on es diferenciaran cadascuna de les fases (així com les possibles sub-fases i activitats), emmarcades en el període definit en aquests Termes de Referència.
El currículum de la persona, persones i/o equip que realitzarà l’avaluació en cas de ser seleccionada/es (màxim 3 fulls per persona).Els i les sol·licitants presentaran les propostes acompanyades amb la documentació a dalt esmentada. Hauran de fer-la arribar al correu electrònic: julia.marti@odg.cat amb REF. Proposta avaluació externa projecte ACCD 2023 (entre parèntesis cal indicar el nom del líder de l’equip o empresa avaluadora).
Les propostes es podran lliurar fins al 5 de desembre de 2025. Qualsevol oferta presentada fora de termini quedarà fora del procés de selecció automàticament. Un cop tancat el termini, s’estudiaran totes les propostes presentades i al desembre es contactarà amb l’entitat avaluadora triada. Descarrega aquí el document complet dels Termes de referència.