ODG

Catalunya Plural / A qui estem rescatant? Empreses milionàries s’embutxaquen milions en ajudes públiques

Empreses com Clece, Cepsa, NH Hoteles, Iberia o el Reial Madrid estan sent beneficiàries d’ajudes i préstecs públics per eixugar els seus deutes privats, tot i que són dirigides per les persones més riques del país, acumulen milions en beneficis i sovint incompleixen directives ambientals, drets laborals i tenen filials a paradisos fiscals

Florentino Pérez, president del club de futbol Reial Madrid i director del grup empresarial ACS, és la novena persona més rica d’espanya, segons la llista Forbes del 2019. El grup ACS és un compendi de centenars de companyies instal·lades arreu del món dedicades a diverses activitats, com la construcció o els serveis. Una de les més conegudes és Clece, empresa de serveis que gestiona des de residències per a la gent gran fins a menjadors escolars i ha estat implicada en diverses polèmiques.

Autora: Sandra Vicente.
Publicat a: Catalunya Plural, 16 de juliol de 2020
Enllaç: https://catalunyaplural.cat/ca/a-qui-estem-rescatant-empreses-milionaries-sembutxaquen-milions-en-ajudes-publiques/

Alfons Pérez / Sostenible / El canvi climàtic als mitjans: El capitalisme no es toca!

La Xarxa per la sobirania energètica presenta el segon tour per donar resposta als grans projectes energètics

La Directa / La presa de control del turisme a Barcelona per les finances