25è aniversari de l’ODG


Enguany celebrem els 25 anys de l’ODG! En aquesta data tan assenyalada, fem memòria del camí recorregut i projectem cap a on volem anar. Hem arribat a una conclusió: les que lluitem a contracorrent, som més necessàries que mai.

El 12 de març de 2000, més d’un milió de persones van participar en la Consulta Social per l’Abolició del Deute Extern als països del Sud global. Des del nostre naixement a principis d’aquest segle, amb el moviment en contra del deute il·legítim, hem estat investigant i produint coneixement crític per alimentar les lluites socials. Hem impulsat i format part de moments interessants de resistències i construcció d’alternatives: sis edicions del Volt, el judici del Cas Castor, el naixement de la Plataforma Ciutadana per l’Auditoria del Deute, hem acompanyat i impulsat espais d’enxarxament per la justícia climàtica, financera i feminista, entre d’altres.

25 anys després ens preguntem, sent molt conscients del context actual: i ara, què? Perquè en un moment convuls com l’actual, amb un auge dels discursos d’extrema dreta i militaristes, amb un sistema capitalista que es readapta, i amb unes desigualtats globals creixents és més necessari que mai continuar lluitant per la justícia financera, la justícia climàtica i la defensa dels béns comuns des dels ecofeminismes. En aquesta trobada entre el recorregut històric, la memòria i la projecció de futur, per construir vides més lliures, plenes i dignes per a tothom, sabem que les que lluitem a contracorrent som més necessàries que mai.

Vine a celebrar-ho amb nosaltres!

I també per això volem compartir amb vosaltres aquesta celebració. Compartir amb les que heu fet possible aquests vint-i-cinc anys d’Observatori del Deute en la Globalització, i les que fareu possible vint-i-cinc anys més. Esteu totes convidades! La cita serà el 7 de juny, a la Nau Bòstik, amb un programa ben ple d’activitats.

Començarem amb un esmorzar per escalfar motors pel dia de festa, i ens donaran la benvinguda la Gemma Tarafa i en Jesús Carrión, dues membres històriques de l’ODG. La primera activitat serà el diàleg “Passat, present i futur de les lluites contra els deutes”, amb la Iolanda Fresnillo (una de les fundadores de l’ODG), la Virginia Soler (jove activista climàtica) i amb connexió en línia amb Lidy Nacpil (coordinadora de l’Asian Peoples Movement on Debt and Development). Tindrem a l’Oye Sherman com a mestra de cerimònies pel nostre “Vermut històric“, on farem memòria amb humor d’aquests vint-i-cinc anys. Després, les activitats a partir del dinar seran amb les companyes de la PAH, que també celebren el seu aniversari! Hi haurà bingo musical, el concert de La Cantina i el final de festa vindrà amb la PD La Niña Mai.

INSCRIU-TE A L’ANIVERSARI DE L’ODG AQUÍ

Estem molt agraïdes tot el suport rebut durant dues dècades i cinc anys, que ens ha permès fer aquest camí. Moltíssima gent ha passat per l’ODG i hi ha deixat empremta. Si ara en vols formar part, t’animem a fer-te sòcia per continuar lluitant plegades a contracorrent.

Contingut relacionat

Entrevista al periodista mexicà Carlos Manuel Juárez – DDHH i fracking

emma

TdR: Servei professional extern en captació de fons privats

MartaPerez

Comunicat de l’ODG davant de la crisi del coronavirus

Josep