Primera Trobada de Dones sobre Gènere i Energia

La Primera Trobada de Dones sobre Gènere i Energia tindrà lloc els propers 2, 3 i 4 de febrer a Bilbao. Es tracta d'una iniciativa fruit de la suma d'esforços d'un grup de dones professionals i activistes d'aquest sector, que participen en la transició energètica i perceben els perjudicis d'un model energètic fòssil i ecocida en què també preval el masclisme.

La rebuda ha estat enorme i s'han esgotat les inscripcions per a les activitats de dissabte 3. No obstant això, volem animar-vos a participar de les activitats del divendres 2, que seran en obert.

Tota la trobada es podrà seguir per xarxes socials en els estrenats perfils de twitter i facebook sobre gènere i energia, així com als hashtags: #FeminizandoLaEnergía #GéneroyEnergía.

I per escalfar motors, un article de la nostra companya Blanca Bayas al diari Público:
Sense ecofeminisme no hi ha sobirania energètica

 


Primer Encuentro de Mujeres sobre Género y Energía

—————————————

 Viernes, 2 de febrero de 2018

11 hs. Rueda de prensa de presentación del encuentro.

LUGAR: Edificio LA BOLSA. Calle Pelota 10 – Sala Ganbara, Bilbao.

 

18-20.30 hs. Conferencias: “Mujeres que transforman la energía: Historia de otra exclusión y oportunidades para la igualdad”.

LUGAR: ARRUPE ETXEA. Aita Lojendio, 2, Bilbao.

– Presentación del encuentro.

– “Impactos de los megaproyectos energéticos en las mujeres”. Por Lolita Chávez, indigena defensora de los DDHH, nominada al Premio Sajarov (Eurocámara/2017).

– Presentación del estudio “Desigualdad de género y pobreza energética”. Por Irene González, Enginyeria Sense Fronteres.

– “La exclusión de las mujeres en el ámbito de la energía y la necesaria feminización de la transición energética”. Por Alba del Campo, de la Mesa de Transición Energética de Cádiz.

– “Mujeres solares, miradas compartidas desde la investigación y el sector fotovoltaico” VVAA presenta María Camino Villacorta.

– “Propuestas ecofeministas para el cambio de modelo”. Por Mónica Guiteras, de la Xarxa per la sobirania energètica.

– Presentación de base de datos de mujeres que trabajan en la transformación de nuestro modelo energético. Presenta Judit Casas, de Som Energia.

Participantes confirmadas hasta el momento:

Pepa Mosquera, Codirectora de la Revista Energías Renovables;  

María Campuzano, de la Alianza contra la Pobreza Energética;

Neus Truyol, Concejala de Ecología del Ayuntamiento de Palma de Mallorca;

Jùlia Martí Comas, de Tradener;

Sagrario Monedero, de InspirAction;

M. José Jiménez Marcos, de FEAN

Yolanda Picazo de MIA.